dnes je 20.4.2024

Input:

4/2018 F.s., Metodické usmernenie Ministerstva financií Slovenskej republiky č. MF/008782/2018-297 o postupe pri príprave investícií a projektov investičného charakteru podliehajúcich ekonomickému hodnoteniu Ministerstva financií SR

4/2018 F. s.
Metodické usmernenie
Ministerstva financií Slovenskej republiky
č. MF/008782/2018-297
o postupe pri príprave investícií a projektov investičného charakteru podliehajúcich ekonomickému hodnoteniu Ministerstva financií SR
1. Úvod
Ministerstvo financií Slovenskej republiky v záujme zabezpečenia jednotného postupu pri príprave investícií a projektov investičného charakteru na základe úlohy C.3. Uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 471 z 11. októbra 2017 k návrhu rozpočtu verejnej správy za roky 2018-2020 vydáva metodické usmernenie o postupe pri príprave investícií a projektov investičného charakteru podliehajúcich ekonomickému hodnoteniu Ministerstva financií SR. Metodické usmernenie je záväzné pre rozpočtové kapitoly, vrátane príspevkových a rozpočtových organizácií a podnikov v manažérskej kontrole kapitoly, ktoré sú subjektom verejnej správy podľa metodiky ESA 20101) (ďalej len „investor“). Pre otázky k metodickému usmerneniu je zriadená adresa investicie.uhp@mfsr.sk.
2. Základné pojmy a definície
a) Investíciou a projektom investičného charakteru je ucelená aktivita, ktorá má dlhodobú spotrebu a životnosť. Viaceré investičné akcie, verejné obstarávania alebo rozhodnutia vytvárajúce záväzok sú jednou investíciou alebo projektom investičného charakteru, ak predstavujú jeden funkčný celok.
b) Začatím investície a projektu investičného charakteru sa rozumie vyhlásenie verejného obstarávania na rozhodujúcu časť investície alebo projektu investičného charakteru.
c) Začiatkom procesu prípravy investície alebo projektu investičného charakteru sa rozumie začatie príprav na povoľovací proces stavby (posudzovanie vplyvov na životné prostredie, územné konanie, alebo stavebné konanie), začatie výkupu pozemkov pod stavbu, alebo začatie príprav na vyhlásenie verejného obstarávania.
d) Rozhodnutím vytvárajúcim záväzok sa rozumie procesný úkon štatutára organizácie vedúci k záväzku alebo budúcemu záväzku - napríklad vyhlásenie verejného obstarávania, záväzok o spolupráci, uzatvorenie lízingovej zmluvy na tovar investičného charakteru. V prípade vyhlásenia verejného obstarávania na výkup pozemkov pod stavbu ide o začiatok rozhodnutia vytvárajúceho záväzok.
e) Investície alebo projekty investičného charakteru v informatizácii sú také, ktorých rozhodujúca väčšina zahŕňa výdavky triedené v EKRK podpoložkách podľa Tabuľky 1.
f) V prípade, ak projekt zahŕňa viacero rozhodnutí vytvárajúcich záväzky, zahŕňa suma predpokladaných nákladov všetky takéto rozhodnutia, vrátane podporných služieb. Do súčtu predpokladaných projektových záväzkov sú zahrnuté aj budúce náklady, na ktoré je možné uplatniť výnimky z verejného obstarávania.
g) Sumou predpokladaných nákladov sa rozumie celkové predpokladané finančné plnenie na dosiahnutie investície/projektu vrátane DPH, ak bude súčasťou plnenia projektu. Odhadované náklady zahŕňajú kapitálové aj bežné výdavky, ak tie sú nevyhnutnou podmienkou pre realizáciu investície alebo projektu (napr.