dnes je 19.4.2024

Praktické informácie
2023
PoUtStŠtPiSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
<apríl  jún>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia: 2022/11264
Toto oznámenie upravuje: Smernica 2014/25/EÚ
ODDIEL I: OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Slovenské elektrárne, a.s.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 35829052
Mlynské nivy 47, 82109 Bratislava

Slovensko
Kontaktná osoba: Slovenské elektrárne, a.s.
Telefón: +421 910801838
Email: linda.bajgartova@seas.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.seas.sk/
SPOLOČNÉ VEREJNÉ OBSTARÁVANIE
KOMUNIKÁCIA
Prístup k súťažným dokumentom: Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
Zadajte adresu (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/468679
Ďalšie informácie
Ďalšie informácie možno získať na adrese: vyššie uvedenej adrese
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia predložiť
HLAVNÁ ČINNOSŤ
Elektrická energia
ODDIEL II: PREDMET
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov
Referenčné číslo: 2022/11264
Hlavný kód CPV
42112200-9
Druh zákazky
Stručný opis
Predmetom zákazky je modernizácia strojnej časti turbíny TG5 PVE Čierny Váh. V rámci modernizácie, ktorej súčasťou je návrh, výroba a dodávka nového obežného kolesa a úprava predrozvodných a rozvádzacích lopát; návrh a dodávka nového hydraulického ovládania RK; vykonanie opravy ostatných strojných častí turbíny.
Celková odhadovaná hodnota
Hodnota bez DPH: 11 738 200,00
bez DPH
Informácie o častiach
OPIS
Dodatočné kódy CPV
42113200-6

45315200-0

Miesto vykonania
SK03:
Hlavné miesto dodania alebo plnenia: Slovenské elektrárne a.s, závod Vodné elektrárne, Prečerpávacia vodná elektráreň (PVE) Čierny Váh, 033 01 Liptovský Hrádok
Opis obstarávania
Predmetom zákazky je modernizácia strojnej časti turbíny TG5 PVE Čierny Váh. V rámci modernizácie, ktorej súčasťou je návrh, výroba a dodávka nového obežného kolesa a úprava predrozvodných a rozvádzacích lopát; návrh a dodávka nového hydraulického ovládania RK; vykonanie opravy ostatných strojných častí turbíny. Kompletný popis predmetu zákazky je uvedený v Technickej špecifikácii, ktorá tvorí prílohu Súťažných podkladov.
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Nižšie uvedené kritéria
Náklady/Cena: Cena
Odhadovaná hodnota
Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
32:
Informácie o variantoch
Informácie o opciách
Opis opcií: Doplnkové práce: Oprava poškodení obtekanej plochy: uhlíková oceľ Oprava poškodení obtekanej plochy: nerezová oceľ Antikavitačná ochrana obtekaných častí Oprava obežného kruhu Oprava dolného generátorového hriadeľa Opracovanie lopatkového kruhu špirály Oprava komína savky turbíny
Informácie o elektronických katalógoch
Informácie o fondoch EÚ
Číslo projektu alebo referenčné číslo: Komponent 1 - Podpora obnoviteľných zdrojov energie a energetická infraštruktúra; reforma/investícia: Investície do zvyšovania flexibility elektroenergetických sústav pre vyššiu integráciu OZE - prečerpávacie vodné elektrárne
Doplňujúce informácie
Zámerom obstarávateľa je zapojenie sa do výzvy z plánu obnovy a odolnosti, Komponent 1 - Podpora obnoviteľných zdrojov energie a energetická infraštruktúra; reforma/investícia: Investície do zvyšovania flexibility elektroenergetických sústav pre vyššiu integráciu OZE - prečerpávacie vodné elektrárne

ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
PODMIENKY ÚČASTI
Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Tohto verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia vymedzené v ustanovení § 32 ods. 1 zákona. Záujemca musí spĺňať nasledovné podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia a preukázať ich splnenie predložením nižšie uvedených dokladov (môžu byť nahradené aj jednotným európskym dokumentom): - nebol on, ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu, ani člen dozorného orgánu, ani prokurista právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskych spoločenstiev, trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme, trestný čin obchodovania s ľuďmi, trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním alebo trestný čin machinácie pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe, -doklad: podnikateľ - fyzická osoba predloží výpis z registra trestov nie starší ako tri mesiace, alebo rovnocenný doklad vydaný príslušným súdom alebo správnym orgánom v krajine svojho sídla za osobu, na ktorú je vydané živnostenské oprávnenie alebo iné než živnostenské oprávnenie podľa osobitných predpisov, podnikateľ - právnická osoba predloží výpisy z registra trestov nie staršie ako tri mesiace, alebo rovnocenné doklady vydané príslušným súdom alebo správnym orgánom v krajine svojho sídla, a to za spoločnosť (len v prípade, že v krajine sídla uchádzača takýto doklad je vydávaný) ako aj za osobu, ktorá je štatutárnym orgánom, alebo za osoby, ktoré sú členmi štatutárneho orgánu, ako aj za všetky osoby, ktoré sú členmi dozorného orgánu a prokuristami podnikateľa - nemá nedoplatky na poistnom na sociálne poistenie a zdravotná poisťovňa neeviduje voči nemu pohľadávky po splatnosti podľa osobitných predpisov v Slovenskej republike a v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu, -doklad: potvrdenie zdravotnej poisťovne a Sociálnej poisťovne nie staršie ako tri mesiace (v prípade potvrdenia obsahujúceho nedoplatok predloží aj doklad o zaplatení nedoplatku alebo o povolení platiť nedoplatky v splátkach) - nemá daňové nedoplatky voči daňovému úradu a colnému úradu v Slovenskej republike a v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu, -doklad: potvrdenie miestne príslušného daňového úradu a miestne príslušného colného úradu nie staršie ako tri mesiace (v prípade potvrdenia obsahujúceho nedoplatok predloží aj doklad o zaplatení nedoplatku alebo o povolení platiť nedoplatky v splátkach) - nebol na jeho majetok vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku, -doklad: potvrdenie príslušného súdu nie staršie ako tri mesiace - je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, alebo poskytovať službu, vo vzťahu aspoň k jednému predmetu zákazky, na ktorý predkladá ponuku, -doklad o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu: - živnostenské oprávnenie alebo výpis zo živnostenského registra (napríklad podnikateľ - fyzická osoba, podnikateľ - príspevková organizácia), - výpis z obchodného registra (napríklad podnikateľ - právnická osoba, podnikateľ - fyzická osoba zapísaná v obchodnom registri), - iné než živnostenské oprávnenie, vydané podľa osobitných predpisov - nemá uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní potvrdený konečným rozhodnutím v Slovenskej republike a v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu, -doklad: čestné vyhlásenie
Ekonomické a finančné postavenie
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis kritérií výberu: Tohto verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa nižšie stanovené požiadavky na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, a preukáže ich splnenie predložením uvedených dokladov (môžu byť nahradené aj jednotným európskym dokumentom): V súlade s ustanovením § 34 ods. 1 písm. a) zákona: Zoznam dodávok tovaru/poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru a zložitosti, ako je predmet zákazky uskutočnených za predchádzajúcich 20 rokov od vyhlásenia verejného obstarávania, s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov. Dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona. Minimálna požadovaná úroveň štandardu: Zoznam riadne poskytnutých plnení (referencií) o vykonaní aspoň jednej modernizácie francisovej turbíny ktorej súčasťou bol návrh hydraulického profilu obežného kolesa, rozvádzacích lopát a pevných predrozvodných lopát, overenie návrhu modelovými skúškami, výroba nového obežného kolesa a modifikácia profilov rozvádzacích lopát (RL) a pevných predrozvodných lopát na diele, podľa tohto návrhu, modifikácia vysokotlakového hydraulického systému pre ovládanie a reguláciu turbíny. Minimálne parametre modernizovaných a opravovaných turbín: Min. výkon: 80 MW Min priemer obežného kolesa (OK) francisovej turbíny: 2 000 mm Min. spád: 90 m Min prietok: 26 m3 / s Preukázanie jednotlivých popísaných činností nemusia byť z jednej realizovanej zákazky, nesmú byť však staršie ako 20 rokov. Uchádzač uvedie, pre ktorú vodnú elektráreň modernizáciu vykonal a v akom rozsahu. Zo zoznamu dodávok tovaru/poskytnutých služieb musí vyplývať, že uchádzač v relevantnom období dodal tovar/poskytol služby rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky v kumulatívnej hodnote min. 2 000 000 EUR bez DPH (slovom: dva milióny eur bez DPH). V prípade, že v rámci predložených referencií boli poskytované aj iné služby alebo tovary ako tie, ktoré sú predmetom zákazky, musí byť z dokladu pre objektívne posúdenie splnenia podmienok účasti zrejmá hodnota poskytnutých služieb alebo tovarov, ktoré sú predmetom zákazky. Zoznam musí obsahovať minimálne: názov a sídlo odberateľa, kontaktné údaje odberateľa, kde je možné uvedené informácie overiť (meno a priezvisko, tel. č., e-mail), predmet zákazky, popis predmetu zákazky, doba poskytnutia, od do, mesiac a rok, cena zákazky bez DPH celkom za požadované obdobie. Obstarávateľ v súlade s § 34 ods. 2 určil dlhšiu dobu ako je doba podľa § 34 ods. 1 písmeno a) zákona za účelom zabezpečenia dostatočnej hospodárskej súťaže s ohľadom na špecifickosť zákazky. V súlade s ustanovením § 34 ods. 1 písm. g) zákona: Údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov (nižšie špecifikovaných expertov), zodpovedných za riadenie realizácie služieb. Z dôvodu obmedzeného počtu znakov tohto textového poľa Záujemca nájde bližšiu špecifikáciu Technickej a odbornej spôsobilosti v Súťažných podkladoch dostupných v prílohách tejto zákazky.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač musí preukázať svoju odbornú spôsobilosť na poskytovanie požadovaného plnenia potvrdením, že má k dispozícii nižšie špecifikovaných expertov spĺňajúcich stanovené požiadavky, v príslušnom počte. Nižšie uvedené požiadavky na experta uchádzač preukáže: a) predložením profesijného životopisu s minimálnym obsahom: * meno a priezvisko experta, * dosiahnuté vzdelanie, * súčasná pracovná pozícia, * prehľad profesijnej praxe vzťahujúcej sa k plneniu predmetu obstarávania, * vlastnoručný podpis experta. b) v prípade, ak uchádzač nie je súčasným zamestnávateľom príslušného experta, predložením písomnej zmluvy uzavretej medzi uchádzačom a expertom (v zmysle identifikácie nižšie) o využití odborných kapacít experta pri plnení zmluvy uchádzačom, ak sa uchádzač stane úspešným v tomto verejnom obstarávaní. c) predložením originálu/overenej kópie požadovaného dokladu o odbornej spôsobilosti alebo jeho ekvivalentu. Ak má uchádzač sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt na území iného členského štátu Európskej únie, obstarávateľ uzná pre účely zaradenia do procesu verejného obstarávania aj ekvivalentné doklady o odbornej spôsobilosti v súlade s platným právom daného štátu záujemcu. Pred podpisom zmluvy, má úspešný uchádzač povinnosť predložiť obstarávateľovi ekvivalentné doklady vydané podľa platnej legislatívy iného členského štátu Európskej únie, ktoré budú autorizované príslušnými úradnými orgánmi alebo inštitúciami Slovenskej republiky. d) predložením kópie dokladu o dosiahnutom vzdelaní. Uchádzač vyššie uvedeným spôsobom preukáže splnenie nasledujúcich minimálnych požiadaviek na expertov. Expert č. 1: Technický dozor (pracovník pre výkon technického dozoru na vodnej elektrárni, ktorý bol zodpovedný za dozor merania, montážnych prác a skúšok zariadenia) - musí preukázať pre min. 1 osobu nasledovné: - prax minimálne 5 rokov v danej oblasti výkonu dozoru pri montážnych prácach na vodných turbínach; - minimálne 3 profesijné skúsenosti na projekte, kde sa ako technický dozor podieľal na generálnej oprave, alebo modernizácii vodnej turbíny (kaplanovej, alebo francisovej) v rozsahu kompletnej spätnej montáže a uvedenia do prevádzky. Expert č. 2: Statik výpočtár musí preukázať pre min. 1 osobu nasledovné: - prax v úhrne minimálne 5 rokov v daných oblastiach hydroenergetiky (navrhovanie mechanizmov, optimálne dimenzovanie strojných súčastí, výpočet životnosti a spoľahlivosti strojov, metódy a prostriedky inžinierskeho experimentu a výskumu v odbore aplikovanej mechaniky); - dosiahnuté vysokoškolské vzdelanie minimálne druhého stupňa v oblasti Aplikovaná mechanika, resp. v obdobnom obore, alebo ekvivalent. Expert č. 3: Špecialista na prúdenie musí preukázať pre min. 2 osoby nasledovné: - prax v úhrne minimálne 5 rokov v daných oblastiach (navrhovanie tvarov obtekaných častí turbín, optimálne dimenzovanie strojných súčastí, metódy a prostriedky inžinierskeho experimentu a výskumu v odbore aplikovanej hydrodynamiky); Uchádzač zároveň preukáže, že sa ako špecialista na prúdenie podieľal minimálne na jednej zákazke týkajúcej sa návrhu hydraulických profilov a modelových skúšok turbíny spĺňajúcej podmienky uvedené v kap. 4.1.1 Súťažných podkladov. - dosiahnuté vysokoškolské vzdelanie minimálne druhého stupňa v oblasti Aplikovaná hydrodynamika, resp. v obdobnom obore, alebo ekvivalent. Z dôvodu obmedzeného počtu znakov tohto textového poľa Záujemca nájde bližšiu špecifikáciu Technickej a odbornej spôsobilosti v Súťažných podkladoch dostupných v prílohách tejto zákazky.
Objektívne pravidlá a kritériá účasti
Zoznam a stručný opis pravidiel a kritérií: Uchádzač môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené obstarávateľom jednotným európskym dokumentom v zmysle § 39 zákona. Obstarávateľ vyhlasuje, že obmedzuje informácie požadované na podmienky účasti (týkajúce sa Časti IV: Podmienky účasti oddiel A až D jednotného európskeho dokumentu) na jednu otázku s odpoveďou áno alebo nie (: Globálny údaj pre všetky podmienky účasti), t.j. či hospodárske subjekty spĺňajú všetky požadované podmienky účasti bez toho, aby bolo potrebné vyplniť iné oddiely Časti IV: Podmienky účasti jednotného európskeho dokumentu.
Informácie o vyhradených zákazkách
Požadované zábezpeky a záruky
Obstarávateľ vyžaduje na zabezpečenie ponuky zloženie zábezpeky. Zábezpeka je stanovená vo výške: 20 000 EUR (slovom: dvadsaťtisíc eur). Spôsoby zloženia zábezpeky: -poskytnutím bankovej záruky za uchádzača, -zložením finančných prostriedkov na bankový účet obstarávateľa, -poistenie záruky Spôsob zloženia zábezpeky si uchádzač vyberie z uvedených alternatív. Realizačná banková záruka; Banková záruka počas plynutia záručnej doby a Záruka na zálohu podľa bodov 5.2.2; 5.2.3 a 5.2.4 Zmluvy
Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Financovanie zákazky je plánované z fondov Európskej únie a vlastných zdrojov obstarávateľa. Obstarávateľ poskytuje zálohu v zmysle bodu 5.6 vzoru zmluvy, ktorý tvorí prílohu týchto súťažných podkladov Vzor zmluvy. Splatnosť faktúr je do 60 dní odo dňa doručenia obstarávateľovi.
Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Skupina dodávateľov vytvorená na dodanie/realizáciu predmetu zákazky, ktorej ponuka bude prijatá obstarávateľom, musí vytvoriť do termínu stanoveného na uzavretie zmluvy spoločnú právnu formu, napr. Zmluvu o združení podľa § 829 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. Tento záväzok členovia skupiny potvrdia v ponuke Čestným vyhlásením o vytvorení skupiny. Čestné vyhlásenie musí byť podpísané všetkými členmi skupiny.
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
Podmienky vykonania zákazky
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
OPIS
Druh postupu
Verejná súťaž
Informácie o rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme
Informácie o elektronickej aukcii
Informácie o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tohto obstarávacieho konania
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ:
Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 2023-07-13T10:00:00
Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Trvanie ponuky v mesiacoch (od uplynutia lehoty na predkladanie ponúk): 6
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Obstarávateľ bude požadovať od úspešného uchádzača zloženie bankových záruk v zmysle bodov 5.2.2; 5.2.3 a 5.2.4 zmluvy a preukázanie poistenia v zmysle bodu 13 vzoru Zmluvy, ktorý tvorí prílohu Súťažných podkladov. Obstarávateľ ako osobitnú podmienku plnenia zmluvy určil skutočnosť, že úspešný uchádzač (a ani žiaden z jeho subdodávateľov podľa bodu 27.4 Súťažných podkladov nie je sankciovanou osobou a uzavretie zmluvy a/alebo plnenie zmluvy s ním by nevyvolalo porušenie príslušného Aplikovateľného sankčného programu (ako je tento pojem vysvetlený v Súťažných podkladoch) ktorý sa na tohto uchádzača prípadne vzťahuje
POSTUPY PRESKÚMANIA
Orgán zodpovedný za preskúmanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98, 82005 Bratislava

Slovensko
Kontaktná osoba: Úrad pre verejné obstarávanie
Telefón: +421 250264176 Fax: +421 250264219 Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.uvo.gov.sk
Postup preskúmania
Útvar, od ktorého možno získať informácie o postupe preskúmania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98, 82005 Bratislava

Slovensko
Kontaktná osoba: Úrad pre verejné obstarávanie
Telefón: +421 250264176 Fax: +421 250264219 Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.uvo.gov.sk
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2023-05-18T00:00:00


Rýchly vstup do zákonov

Bezpečnosť práce

Dane a účtovníctvo

Doprava, logistika

Ekológia

Mzdy, personalistika

Nezisková sféra

Nehnuteľnosti

Stavebníctvo

Školstvo

Zdravotníctvo

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
25.4.2024 - Odvody

Ďalšie povinnosti pre tento deň...
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné