dnes je 25.4.2024

Input:

254/2022 Z.z., Vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky č. 251/2011 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti riadenia bezpečnosti pozemných komunikácií

254/2022 Z. z.
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky
z 11. júla 2022,
ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky č. 251/2011 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti riadenia bezpečnosti pozemných komunikácií
Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky podľa § 14 písm. a) zákona č. 249/2011 Z. z. o riadení bezpečnosti pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 181/2022 Z. z. ustanovuje:
Čl. I
Vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky č. 251/2011 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti riadenia bezpečnosti pozemných komunikácií sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 1 písmeno d) znie:
„d) postup klasifikácie bezpečnosti cestnej siete,“.
2. V § 1 sa za písmeno d) vkladá nové písmeno e), ktoré znie:
„e) klasifikáciu bezpečnostných deficitov pozemnej komunikácie,“.

Doterajšie písmená e) a f) sa označujú ako písmená f) a g).
3. V § 1 sa za písmeno f) vkladá nové písmeno g), ktoré znie:
„g) prvky cielenej prehliadky pozemnej komunikácie,“.

Doterajšie písmeno g) sa označuje ako písmeno h).
4. V § 1 písmeno h) znie:
„h) nápravné opatrenia na zvýšenie bezpečnosti pozemných komunikácií a zníženie dopravnej nehodovosti (ďalej len „nápravné opatrenia“).“.
5. V § 2 písm. a) sa slová „nulového riešenia“ nahrádzajú slovami „prvotného návrhu riešenia a vykoná sa ich porovnanie“.
6. V § 2 písmeno b) znie:
„b) definujú sa ciele zvýšenia bezpečnosti, ktoré by sa mali dosiahnuť realizáciou bezpečnostných opatrení, podstatnou zmenou existujúcej pozemnej komunikácie alebo zhotovením novej pozemnej komunikácie,“.
7. V § 2 písm. d) sa slovo „parametre“ nahrádza slovami „prvky a bezpečnostné deficity“.
8. V § 3 písm. a) sa za slovo „nehôd“ vkladajú slová „s následkom ľahkého zranenia, s následkom ťažkého zranenia alebo“.
9. V § 3 písm. b) sa vypúšťajú slová „a počtu usmrtení“.
10. § 3 sa dopĺňa písmenom o), ktoré znie:
„o) bezpečnosť pohybu zraniteľných účastníkov cestnej premávky; zraniteľným účastníkom cestnej premávky je vodič dvojkolesového motorového vozidla a nemotorizovaný účastník cestnej premávky, najmä chodec a cyklista.“.
11. V § 4 sa odsek 1 dopĺňa písmenom j), ktoré znie:
„j) opatrenia pre zraniteľných účastníkov cestnej premávky.“.
12. § 5 vrátane nadpisu znie:
㤠5
Postup klasifikácie bezpečnosti cestnej siete
(1) Pri klasifikácii bezpečnosti cestnej siete sa posudzujú najmä tieto prvky:
a) kategória pozemnej komunikácie,
b) práce na pozemnej komunikácii,
c) parkoviská a odstavné plochy,
d) intenzita cestnej premávky vrátane intenzity zraniteľných účastníkov cestnej premávky,
e) odhad prúdov chodcov a cyklistov,
f) spôsob zabezpečenia dodržiavania najvyššej dovolenej rýchlosti na navrhovanej pozemnej komunikácii,
g) zariadenia inteligentných dopravných systémov riadenia cestnej premávky,
h) organizácia dopravy v okolí