dnes je 27.4.2024

Input:

25/2014 Z.z., Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky o integrovaných obslužných miestach a podmienkach ich zriaďovania, označovania, prevádzky a o sadzobníku úhrad, v znení účinnom k 1.12.2015

25/2014 Z.z.
[zrušené č. 326/2022 Z.z.]
Vyhláška
Ministerstva financií Slovenskej republiky
z 28. januára 2014,
o integrovaných obslužných miestach a podmienkach ich zriaďovania, označovania, prevádzky a o sadzobníku úhrad
V znení:
Predpis č.
K dátumu
Poznámka
3/2015 Z. z.
15. 2. 2015
mení a dopĺňa 4 novelizačné body
314/2015 Z. z.
1. 12. 2015
mení § 5 a prílohy č. 1 až 3
Ministerstvo financií Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo financií“) podľa § 59 ods. 1 písm. b) a c) zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) (ďalej len „zákon“) ustanovuje:
§ 1
Táto vyhláška ustanovuje
a) obsah žiadosti o zápis miesta, na ktorom prevádzkovateľ integrovaného obslužného miesta (ďalej len „prevádzkovateľ“) prevádzkuje integrované obslužné miesto (ďalej len „obslužné miesto“) do registra prevádzkarní integrovaných obslužných miest (ďalej len „zápis“),
b) podrobnosti o zriaďovaní a označovaní obslužných miest,
c) technické, technologické a organizačné podmienky obslužného miesta a
d) sadzobník úhrad za činnosť obslužného miesta.
§ 2
(1) Žiadosť o zápis obsahuje údaje uvedené vo vzore, ktorý je uvedený v prílohe č. 1.
(2) Prílohami žiadosti o zápis sú:
a) výpis z obchodného registra alebo z iného registra, nie starší ako tri mesiace; to neplatí, ak sa uplatní postup podľa § 55 zákona,
b) pri žiadosti notára doklad o jeho vymenovaní za notára,
c) vnútorné predpisy prevádzkovateľa a doklady preukazujúce splnenie podmienok.
(3) Pri žiadosti o vykonanie zmeny v údajoch zapísaných do registra prevádzkarní obslužných miest prevádzkovateľ v elektronickej podobe najneskôr do dvoch pracovných dní odo dňa, v ktorom ku zmene došlo, a v listinnej podobe do piatich dní od ukončenia kalendárneho mesiaca, v ktorom ku zmene došlo, a k žiadosti, ktorej vzor je uvedený v prílohe č. 2, priloží prílohy podľa odseku 2 preukazujúce nové skutočnosti alebo splnenie podmienok obslužného miesta vo vzťahu k novým skutočnostiam.
§ 3
(1) Prevádzkovateľ viditeľne označí obslužné miesto v deň jeho uvedenia do prevádzky označením „INTEGROVANÉ OBSLUŽNÉ MIESTO“.
(2) Označenie je písané veľkými tlačenými písmenami, má bielu farbu podkladu, tmavomodrú alebo čiernu farbu písma, veľkosť písma je najmenej 2 cm.
§ 4
(1) Podmienky prevádzkovania obslužného miesta sú splnené, ak prevádzkovateľ
a) má zavedený systém vnútornej kontroly dodržiavania pravidiel bezpečnosti a ochrany osobných údajov,1)
b) má zabezpečený jednotný výkon činnosti obslužných miest; ten je zabezpečený, ak na každom obslužnom mieste vykonáva najmenej tieto činnosti:
1. kontrola totožnosti osoby, v ktorej prospech sa prostredníctvom obslužného miesta vykonávajú činnosti (ďalej len „žiadateľ“),
2. kontrola oprávnenia konať v mene žiadateľa, ak sa pri konkrétnej službe poskytovanej prostredníctvom obslužného miesta vyžadujú údaje na overenie totožnosti žiadateľa a žiadateľ je pri jej poskytovaní zastúpený inou osobou, a uchovávanie týchto oprávnení podľa osobitného predpisu,1)
3. vyhotovenie splnomocnenia pre prevádzkovateľa konať v mene žiadateľa, ak žiadateľ poverí