Zákon č.
131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.
209/2002 Z. z., zákona č.
401/2002 Z. z., zákona č.
442/2003 Z. z., zákona č.
465/2003 Z. z., zákona č.
528/2003 Z. z., zákona č.
365/2004 Z. z., zákona č.
455/2004 Z. z., zákona č.
523/2004 Z. z., zákona č.
578/2004 Z. z., zákona č.
5/2005 Z. z., zákona č.
332/2005 Z. z., zákona č.
363/2007 Z. z., zákona č.
129/2008 Z. z., zákona č.
144/2008 Z. z., zákona č.
282/2008 Z. z., zákona č.
462/2008 Z. z., zákona č.
496/2009 Z. z., zákona č.
133/2010 Z. z., zákona č.
199/2010 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č.
333/2010 Z. z., zákona č.
6/2011 Z. z., zákona č.
125/2011 Z. z., zákona č.
250/2011 Z. z., zákona č.
390/2011 Z. z., zákona č.
57/2012 Z. z., zákona č.
455/2012 Z. z., zákona č.
312/2013 Z. z., zákona č.
352/2013 Z. z., zákona č.
436/2013 Z. z., zákona č.
464/2013 Z. z., zákona č.
281/2015 Z. z., zákona č.
422/2015 Z. z., zákona č.
270/2018 Z. z., zákona č.
318/2018 Z. z., zákona č.
95/2019 Z. z., zákona č.
138/2019 Z. z., zákona č.
155/2019 Z. z., zákona č.
221/2019 Z. z., zákona č.
360/2019 Z. z., zákona č.
470/2019 Z. z., zákona č.
93/2020 Z. z., zákona č.
410/2020 Z. z., zákona č.
426/2020 Z. z., zákona č.
345/2021 Z. z., zákona č.
415/2021 Z. z., zákona č.
92/2022 Z. z. a zákona č.
101/2022 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 1 odsek 2 znie:
(2) Poslaním vysokých škôl, ktoré sú súčasťou európskeho priestoru vysokoškolského vzdelávania a spoločného európskeho výskumného priestoru, je prispievať k rozvoju vzdelanosti, poznania, vedy a kultúry v súlade s potrebami spoločnosti, rozvíjať vedomosti, zručnosti, múdrosť, tvorivosť a dobro človeka a tým prispievať k rozvoju vedomostnej spoločnosti. Napĺňanie tohto poslania so zameraním na študenta je predmetom hlavnej činnosti vysokých škôl..
2. V § 1 ods. 3 sa za slovo vzdelávania vkladajú slová v súlade s potrebami spoločnosti.
3. V § 1 ods. 4 písmená a) a b) znejú:
a) umožnením prístupu k najvyššiemu vzdelaniu najmä v súlade s potrebami spoločnosti tak, aby vzdelávanie pripravilo absolventa s vysokými morálnymi zásadami, občianskou a spoločenskou zodpovednosťou najmä na zodpovedajúce uplatnenie v praxi a výskumnú, vývojovú alebo umeleckú a ďalšiu tvorivú činnosť,
b) poskytnutím vzdelávania v duchu hodnôt demokracie, humanizmu a tolerancie, ktoré umožňuje získavať, rozširovať, prehlbovať alebo obnovovať znalosti z rôznych oblastí poznania a kultúry a je podstatnou súčasťou celoživotného vzdelávania na najvyššej úrovni,.
4. § 1 sa dopĺňa odsekom 5, ktorý znie:
(5) Vysoké školy podporujú študentov a ich účasť pri výkone samosprávnych pôsobností vysokých škôl..
5. V § 2 ods. 6 sa slová prvého…