dnes je 16.5.2024

Input:

229/1997 Z.z., Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov

229/1997 Z.z.
ZÁKON
z 2. júla 1997,
ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
Zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení zákona č. 103/1990 Zb., zákona č. 262/1992 Zb., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 136/1995 Z. z. a zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 199/1995 Z. z. a nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 286/1996 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. § 3 vrátane nadpisu znie:
㤠3
Druhy územnoplánovacích podkladov
Územnoplánovacie podklady tvoria najmä:
a) urbanistická štúdia,
b) územný generel,
c) územno-technické podklady,
d) ostatné podklady.“.
2. Doterajší text § 4 sa označuje ako odsek 1 a dopĺňa sa odsekmi 2 a 3, ktoré znejú:
„(2) Urbanistickú štúdiu obstaráva spravidla orgán územného plánovania. Môže ju však obstarať alebo na jej obstaranie finančne prispieť každý, kto prejaví o jej obstaranie záujem.
(3) Obsah a rozsah urbanistickej štúdie sa určuje v jej zadaní, na ktoré dáva súhlas orgán územného plánovania, ktorý garantuje štátne, resp. komunálne záujmy. V prípade, že sa má použiť ako podklad pre územné rozhodovanie, je potrebné vyjadrenie stavebného úradu.“.
3. V § 7 ods. 1 sa vypúšťajú slová „Československej socialistickej republiky, pre územie Českej socialistickej republiky a“ a slovo „socialistickej“za slovom „Slovenskej.“.
4. V § 7 odsek 3 znie:
„(3) Územno-technické podklady obstaráva Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“), ktoré zabezpečuje ich priebežné dopĺňanie a zmeny. Na základe poverenia ministerstva môžu niektoré územno-technické podklady obstarať aj iné orgány územného plánovania.“.
5. Za § 7 sa vkladá § 7a, ktorý vrátane nadpisu znie:
㤠7a
Ostatné podklady
Ostatné podklady sa využívajú pri spracovaní územnoplánovacej dokumentácie a vypracúvajú sa najmä na tvorbu a ochranu životného prostredia, ochranu prírody a tvorbu krajiny, ochranu kultúrneho a historického dedičstva, technickej a dopravnej infraštruktúry.“.
6. Doterajší text § 9 sa označuje ako odsek 1 a dopĺňa sa odsekom 2, ktorý znie:
„(2) Územná prognóza pre územie Slovenskej republiky sa spracúva pre celé územie štátu pri zohľadnení medzinárodných súvislostí ako koncepcia územného rozvoja Slovenskej republiky.“.
7. V § 12 sa pred písmeno a) vkladá nové písmeno a), ktoré znie:
„a) pre územie Slovenskej republiky“.
Doterajšie písmená a), b), c) sa označujú ako písmená b), c), d).
8. V § 15 sa bodka na konci vety nahrádza čiarkou a dopĺňajú sa slová „s cieľom podrobne riešiť regulatívy a limity funkčného a priestorového usporiadania a umiestnenia stavieb.“.
9. V § 16 odseky 2, 3 znejú:
„(2) Orgánmi územného plánovania sú obce, okresné úrady a krajské úrady.
(3) Ústredným orgánom územného plánovania je ministerstvo.“.
10. § 17 a 18 znejú:
㤠17
(1) Orgány územného plánovania sú povinné obstarávať územnoplánovaciu dokumentáciu v súlade s potrebami rozvoja